12 april 2016: Dé operatie! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Kayleigh Haas - WaarBenJij.nu 12 april 2016: Dé operatie! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Kayleigh Haas - WaarBenJij.nu

12 april 2016: Dé operatie!

Door: Nance

Blijf op de hoogte en volg Kayleigh

12 April 2016 | Nederland, Rotterdam

Het is 5.30 uur als de wekker vanochtend af gaat. Vandaag is dé dag van de operatie.

Even snel een ontbijtje naar binnen werken en dan is het tijd om Kayleigh en Bryce uit bed te halen. Het is 6.00 uur als we Kayleigh en Bryce uit bed halen. We hadden gehoopt dat ze beiden door zouden slapen maar helaas... Kayleigh is wakker, écht wakker! Ze begint gelijk te vertellen dat ze vandaag bij de dokter gaat slapen en dat ze appeltaart wilt. Hahahahaha. Tja, 's ochtends om 6.00 uur....

Gisteravond hebben Robin en Nance verteld dat Kayleigh vandaag naar de dokter gaat, zij daar even gaat slapen en dat de dokter haar been "goed" gaat maken. Kennelijk heeft ze het goed onthouden :)

Het is even voor zeven als we aankomen in Rotterdam bij het Sophia. We melden ons bij de balie en worden doorgestuurd naar de afdeling Kinderchirurgie, Zuid 1. Kayleigh mag naar kamer 1348; een vierpersoonskamer die nu gevuld is.

Ellen, de verpleegkundige, legt uit dat er eerst nog bloed dient te worden geprikt voor de operatie. Kayleigh, Nance en Ellen gaan naar de 3e verdieping waar bloed geprikt dient te worden. Het is even huilen tijdens de vingerprik maar de tranen zijn al opgedroogd voordat deze de onderkant van de kin kunnen raken :) Bikkeltje!

Om 9.00 uur dient Kayleigh haar operatieschort aan te hebben aangezien de operatie voor 9.15 uur/9.30 uur gepland staat. Nog even lekker kroelen met papa, mama en Bryce.

9.10 uur: Kayleigh wordt opgehaald om naar de operatiekamer te gaan. Robin blijft deze keer bij het toedienen van de narcose. Met 2 man dient Kayleigh te worden vastgehouden en het duurt ruim een minuut voordat zij een beetje onder narcose is. De anesthesist houdt van doorpakken; hij gaat gelijk verder met het plaatsen van het infuus en de epidurale (ruggenprik).

9.55 uur: Robin is terug op de kamer. Het is de vraag hoe lang we nu moeten wachten. De orthopeed weet namelijk nog niet wat voor soort operatie zij gaat doen. Dit is afhankelijk van hoe de heup/het bekken staat en hoe deze eruit ziet. Wachten dus...

Omdat we toch een poos moeten wachten gaan Robin en Nance richting de parkeergarage om een parkeerkaart voor 2 weken aan te vragen. Je betaalt dan een gereduceerde prijs voor het parkeren. Een dagkaart kost hier namelijk € 25,00...

Verder moeten Robin en Nance nog even goed ontbijten; dit krijg je niet van het ziekenhuis en moet je zelf kopen bij de AH to Go of een van de andere restaurants in het ziekenhuis.

De verpleegkundige stuurt Robin en Nance door naar de apotheek voor een intake. Daar zijn zij zo klaar aangezien Kayleigh geen medicatie gebruikt :)

13.20 uur: de verpleegkundige komt Nance halen. We mogen naar Kayleigh op de verkoeverkamer. Eenmaal daar aangekomen zit Kayleigh bij een verpleegkundige op schoot. Ze was wakker geworden en wilde gelijk het bed uitklimmen. Tja, het is nu eenmaal een doorzettertje. Het is maar goed dat Robin en Nance vanochtend om een kinderbed met valbescherming hadden gevraagd; eerst lag Kayleigh in een groot bed (dat is thuis ook) maar zonder bescherming. En de bescherming die de verpleegkundigen hadden bieden geen bescherming voor Kayleigh...

14.25 uur: Kayleigh is terug op de kamer. Ze heeft al een lange vinger gegeten en een beker sap op. Kayleigh is nog suf van de narcose en we laten haar zoveel mogelijk rusten.

De rest van de dag proberen we Kayleigh zoveel mogelijk te laten rusten of slapen. Het is best een ingreep geweest. Helaas reageert Kayleigh nogal op de epidurale (ruggenprik); ze is er erg misselijk van en kotst minimaal 4 keer alles onder.... Iedere keer moeten we een verpleegkundige bellen om te helpen. Liesbeth (de verpleegkundige) is not amused. Het is ook zo'n rasechte Rotterdamse.... Tja.

17.30 uur: dr. Pollet komt haar visite doen. Zij geeft uitleg over de operatie die Kayleigh heeft gehad. Met een moeilijk wordt is het salter osteotomie te noemen, makkelijk gezegd; een bekkenreconstructie. Het bekken wordt doorgezaagd, een stukje bot wordt weggenomen en alles wordt met pinnen vastgezet.
Het plaatje en de schroeven van de vorige operatie zijn verwijderd en heeft Kayleigh als souvernir meegekregen. Fijn!

De orthopeed geeft aan dat zij de heup op allerlei mogelijke wijzen heeft getest en dat de heup nu toch echt goed zit. Kayleigh zit vanaf haar middel met haar linkerbeen in rood gips.

Robin blijft vannacht bij Kayleigh slapen. Nance en Bryce rijden na deze lange dag naar huis. Het was ons wel een dagje...!

Voor nu is het afwachten of de ingreep goed geneest. Volgens dr. Pollet moet alles goed komen en kan zij straks zelfs hard gaan rennen.

We willen iedereen bedanken voor de appjes, mailtjes, telefoontjes etc. die we hebben gekregen in de afgelopen dagen. Helaas kan er niet altijd en overal op worden gereageerd en we hopen dat jullie daarvoor begrip hebben.

Tot de volgende blog!

• 13 April 2016 - 00:35

Petra:

Lieve buurtjes goed te lezen.... En top dat kayleigh straks met mij mee kan

• 13 April 2016 - 05:17

Marga:

Wat een verhaal, beide verhalen, mooi dat jullie dit blog bijhouden
    Heel veel sterkte en hopen dat het nu allemaal in orde is en blijft.
    Dikke knuffel! :)

• 13 April 2016 - 07:51

Maja:

Goedemorgen kayleigh jij lekker geslapen dat snel na huis mag komen gr oma en sandra xxxx

• 13 April 2016 - 08:11

Wim :

Geode morgen robin goede. Nacht. Gehad. Met je dochter. Hoop dat Julie. Weer Snel. Thuis Zijn.

• 13 April 2016 - 08:28

Adrienne:

ohhh wat een verhaal zeg en pfffffff eindelijk operatie achter de rug hoop ze straks thuis goed gaat genezen en dan op naar een mooi goed herstel en inderdaad bikkeltje gaat nu zeker goed komen
    wens jullie in deze moeilijke tijd heel veel sterkte maar jullie zijn echte familie gaat zeker goed komen
    hele dikke knufffffffffffff voor kayleigh

• 13 April 2016 - 09:06

Erika:

Super dat het zo goed gegaan is! Nu afwachten. Veel beterschap!!!

• 13 April 2016 - 11:27

Audrey:

Hopelijk herstelt Kayleigh snel en kan ze inderdaad straks lekker hard mee rennen met de ander kinderen.
    Beterschap!

• 13 April 2016 - 16:42

Marijke:

Wat fijn dat de operatie goed gelukt is en wat een bikkel van een dochter hebben jullie :-) chapeau Kayleigh, je mag trots op jezelf zijn.

Laat je lekker verwennen door papa en mama en later doen we een wedstrijdje wie het hardst van ons 2 kan rennen ;-) afgesproken?
    Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal.